123123 از کلاهبرداری به شیوه تماس بی پاسخ تا جایگزینی صدا به جای رمز عبور
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

از کلاهبرداری به شیوه تماس بی پاسخ تا جایگزینی صدا به جای رمز عبور
چهار شنبه 30 بهمن 1392 ساعت 22:7 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )

 

 


واکنش شرکتهای اینترنتی به کاهش نرخ اینترنت/ نامه اعتراضی به وزیر ارتباطات


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه شماره 181 خود موضوع تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را با هدف کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار با توجه به زنجیره هزینه های ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز و مصوبات گذشته بررسی و تعرفه های جدیدی را برای اجرا شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی مصوب کرد.

براساس این مصوبه، تعرفه هر لینک STM1 برای پهنای باند اینترنت بین الملل برای ارائه دهندگان خدمات ADSL حدود 35 درصد کاهش یافت و تعرفه حجم استفاده از اینترنت ارائه شده از طریق فناوری ADSL برای کاربران نهایی نیز به میزان 20 درصد و به صورت یکنواخت در کلیه سطوح ارزان شد.

 


در پی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، فعالان صنف اینترنت به دلیل آنچه که تفکیک میان سرویس دهندگان اینترنتی عنوان می کنند نسبت به تصمیم وزارت ارتباطات برای کاهش نرخ پهنای باند واکنش نشان دادند.

محمودرضا خادمی عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای در مورد این اعتراض گفت: با ابلاغ این مصوبه نرخ پهنای باند برای شرکتهای ارائه کننده اینترنت ADSL با سایر ارائه کنندگان خدمات اینترنت شامل ISP، ISDP ، وایمکس و GPRS حدود 35 درصد تفاوت خواهد داشت و این تفکیک امتیاز که از سوی وزارت ارتباطات برای شرکتهای PAP اعمال شده است جای سوال دارد.

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای از ارسال نامه فعالان اینترنت به محمود واعظی در پی اعتراض به این تصمیم خبر داد و گفت: در این نامه خواهان تجدیدنظر در این تصمیم توسط وزیر ارتباطات هستیم.

وی با بیان اینکه فعالان صنف اینترنت خواهان اعمال تغییر قیمت در نرخ پهنای باند و نرخ خدمات شبکه و انتقال برای تمامی سرویس دهندگان هستند ادامه داد: در نوع نگاه وزارت ارتباطات به ارائه دهندگان خدمات اینترنت باید تجدیدنظر صورت گیرد. با اعمال این مصوبه قیمت هر STM1 اینترنت برای شرکتهای ارائه دهنده ADSL از 37 میلیون و 500 هزار تومان به 24 میلیون تومان کاهش خواهد یافت.


آمریکا مدعی هک شبکه نیروی دریایی خود توسط هکرهای ایرانی شد

 

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از مقامات نظامی آمریکا از هک گسترده سیستم های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از جمله ناوهای این کشور به دست هکرهای ایرانی خبر داد. بر اساس این گزارش هکرهای ایرانی به طور متناوب در ماه های گذشته وارد سیستم های کامپیوتری ناوهای آمریکایی شده اند و به اطلاعات غیر حساس آن دسترسی یافته اند.

مقامات نظامی آمریکایی در این باره مدعی شده اند در سپتامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار متوجه هک سیستم کامپیوتری از سوی هکرهای ایرانی شده و جلوی آن را گرفتند اما بر اساس گزارش وال استریت ژورنال دسترسی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده غیر حساس نیروی دریایی آمریکا بوده است و به مدت 4 ماه و تا نوامبر سال گذشته میلادی ادامه داشته است.


وال استریت ژورنال می نویسد دسترسی ایران به چنین قابلیت بالایی از هک کردن و رخنه پذیر بودن سیستم های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا نگرانی قانون گذاران آمریکایی را برانگیخته است و قرار است در جلسه استماع " مایک راجرز" رییس پیشنهادی اوباما برای آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه های او برای مقابله با نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا مورد پرسش قرار بگیرد.

بر اساس گفته مقامات نظامی آمریکا هدف هکرهای ایرانی دسترسی به اطلاعات شبکه اینترنتی نیروی دریایی آمریکا از جمله وب سایت های نیروی دریایی، اطلاعات غیر حساس طبقه بندی شده و داده های ارتباطی مثل صدا و ویدئو و...بوده است.


کلاهبرداری به شیوه "تماس بی پاسخ"!
 

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خوزستان روش کلاهبرداری جدید از مردم را شرح داد. سرهنگ سعید شعبان گفت: اخیرا پیامک‌هایی از سرویس ارسال پیامک انبوه با شماره‌های مختلف برای مردم ارسال، که در آن با بهانه‌ای از مخاطب خواسته می شود که با یک شماره تلفن شهری و یا شماره همراه تماس حاصل نماید تا مثلا درباره قسط خودرو یا درخواست وام بانکی و یا ... هماهنگی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مخاطب، سابقه ذهنی در زمینه موضوع مورد اشاره نداشته، لذا حس کنجکاوی وی جلب و با شماره تلفنی که در متن پیامک داده شده تماس می گیرد تا مشخص شود اشتباها با وی تماس گرفته شده و یا واقعا مشکلی پیش آمده است. پس از تماس با شماره مذکور، پاسخگو اظهار می دارد که شماره بنده را اشتباهی درج کرده اند و یا ممکن است پاسخی داده نشود.


شعبان گفت: اخیرا عده ای سودجو از طریق ارسال پیامک انبوه برای مردم و دایورت کردن شماره تماس داده شده بر روی یکی از سرویس های نقدی مخابرات که قبلا عضو آن شده اند، ترتیبی اتخاذ نموده اند تا از هر تماس شهروندان با یک شماره تلفن معمولی (که بر روی شماره سرویس پرداخت پولی دایورت شده) تا مبلغ 1000 تومان توسط مخابرات تحت عنوان هزینه خدمات از صورتحساب مردم کسر شده و در پایان هر دوره به حساب فرد سودجو واریز می‌شود.

وی افزود: در روش مذکور، فقط 1000 تماس مردم ، در هر روز حداقل معادل یک میلیون تومان عایدی بدون هرگونه مشکل نصیب فرد کلاهبردار نموده و فرد تماس گیرنده (شهروندان) هم متوجه مبلغ کمی که در صورتحساب تلفن وی منظور می شود نشده و یا اگر هم اقلیتی متوجه شوند، بعلت ناچیز بودن مبلغ کسر شده، پیگیری قانونی صورت نخواهند داد.


 

رد و بدل شدن پیامک‌های عجیب در شبکه اپراتورهای مختلف؛ تکلیف کاربران چیست؟!

 

بحث اختلال در پیامک‌ها و به خصوص میان دو اپراتور مختلف موضوع جدیدی نیست، اما این شکل اختلالات که طی روزهای گذشته حجم آن افزایش هم داشته موضوع نسبتا جدیدی به‌شمار می‌رود هرچند که ممکن است در گذشته مشترکان با چنین معضلی مواجه شده باشند اما فراگیری این موضوع همانند هفته‌های اخیر نبوده است. علاوه بر تمام این موارد گاه نیز پیش می آید که تاییدیه ارسال هم به دست مشترک ارسال‌کننده می‌رسد، اما طرف مقابل پیامکی را دریافت نمی‌کند.

در این میان با توجه به گستردگی شبکه و تعداد مشترکان، معمولا این نوع اختلالات در ارتباطاتی که میان مشترکان اپراتور‌های اول و دوم برقرار می‌شود، نمود بیشتری دارد، چراکه در هر صورت عمده سیم‌کارت‌های فعال بازار در اختیار این دو اپراتور قرار دارد.

اما مدیر اداره کل ارتباطات همراه اول در پاسخ به علت این موضوع تاکید کرد که شبکه پیامک همراه اول چنین مشکلی ندارد. پیش از این علیرضا دزفولی - مدیر عامل ایرانسل - در پاسخ به سوال این که این دست اختلالات به شبکه کدام اپراتور مربوط می شود گفته بود: در این بخش زمانی مشکلاتی در اپراتور اول کشور وجود داشت و این‌گونه اعلام شده بود که این اپراتور در حال به روز‌رسانی تجهیزات مربوط به بخش پیامک‌ها است. اکنون نیز وضعیت این بخش بهبود پیدا کرده اما هم‌چنان وقتی در شبکه درگیر می‌شوند برای ما امکان تضمین ضریب کیفی وجود ندارد.


گوگل صدا را جایگزین رمز عبور می‌کند


سرویس SlickLogin به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر با کمک آن در گوشی هوشمند می‌تواند صدای خود را جایگزین رمز عبور کند یا به سیستم امنیتی ثانویه آن را مورد استفاده قرار دهد. سرویس SlickLogin کارایی فراوانی دارد و گوگل چند روز قبل شرکت تولیدکننده آن را خریداری کرده است تا از این طریق بتواند نسل جدید ابزارهای امنیتی را در اختیار مشترکان خود بگذارد. هنوز جزئیات این قرارداد چندین میلیون دلاری مشخص نشده است و به درستی معلوم نیست که گوگل بخشی از این شرکت یا تمام حق امتیازهای آن را خریداری کرده است.

 


با این وجود، مدیران شرکت SlickLogin تایید کردند که با این واگذاری سه تن از آنها وارد شرکت گوگل شده‌اند و از این پس در مرکز تحقیق و توسعه آن به فعالیت خود ادامه می‌دهند. لازم به ذکر است که از زمان تاسیس شرکت SlickLogin چند ماهی می‌گذرد و این شرکت خصوصی در مدت کوتاه سعی کرده است نسل جدید ابزارهای امنیتی با کاربری متفاوت را در اختیار کاربران بگذارد. هنوز به درستی مشخص نیست که گوگل چگونه از فناوری امنیتی صوتی در نسل جدید محصولات خود بهره می‌برد. اما مدیران گوگل و شرکت SlickLogin همکاری‌های نزدیکی را آغاز کرد‌ه‌اند تا محصولات مشترک خود را تولید کنند.

منبع: 20:30


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار تکنولوژی، نکات امنیتی، ،
:: برچسب‌ها: اخبار فناوری از سراسر وب ،,

آرشیو کامل نوشته های پیشین